Louis Vuitton conquereix París amb una desfilada que viatja a través del temps
Louis Vuitton va organitzar la seva desfilada, a les galeries del Palau del Louvre i, al ritme d’una música electrònica i amb melodies barroques. Va posar sobre l’escenari una nova versió de les crinolines: una carcassa geomètrica en faldilles, jaquetes i vestits per donar una forma buida, similar a l’antic guardainfant.
Va ser com un ball de màscares, amb exagerades ulleres de fantasia, jaquetes de vellut, vestits de puntes, pantalons de setí i llarguíssimes capes, encara que en termes generals va ser una línia una mica fosca, en tractar-se de la col·lecció primavera-estiu 2022.
El dissenyador de la firma, Nicolas Ghesquière, és conegut per les seves siluetes triangulars, amb espatlles marcades i pantalons tipus cigarreta o les seves minifaldilles rígides, amb tal dels anys seixanta. Aquesta vegada, el francès va invertir la silueta, posant els malucs al centre de l’estilisme, per a un dramatisme més exagerat.
Quant a les sabates, va recórrer a les plataformes, encara que es va tractar d’una bota oberta a la puntera, folrada al setí i amb estampats de lunars o en negre. Vuitton va transformar una de les galeries, a la sala dels miralls de Versalles, omplint amb aquests elements les parets i penjant del sostre unes llums de vidre.
Entre els convidats hi va haver més d’una desena de celebritats, com ara les actrius Ana de Armas, Isabelle Huppert, Jennifer Connelly o Chiara Mastroiani, entre altres, cosa que va explicar que milers de fans bloquegessin les entrades del recinte per intentar aconseguir una foto de les seves estrelles preferides, influencers o pràcticament qualsevol que estigués a l’abast d’un bon selfie.
“No he vist mai tanta gent! A qui esteu esperant?”, preguntava un convidat al públic que s’amuntegava. Però, una d’aquestes persones, aproximadament un centenar, li va respondre eufòrica, mentre sostenia el telèfon enlairat: “No ho sé”, així que el més important era ser-hi present a l’acte.