La platja de Lagerfeld a la nova passarel·la presentada per Chanel
Un passeig per la platja, amb els peus descalços i els cabells deixats anar, va ser la proposta de Chanel per a la seva col·lecció primavera-estiu 2019, presentada al Grand Palais de París transformat en un paradisíac paisatge caribeny.
El dissenyador Karl Lagerfeld va sucumbir a una certa naturalitat en els estilismes, poc freqüent en les seves col·leccions, tot i els imprescindibles vestits en “tweed” i vestits de lluentons que va combinar amb sandàlies planes de pell i PVC transparent amb el logotip de la casa, que les models portaven agafades a la mà. Per aquest motiu, les tops, entre les quals hi havia Kaia Gerber, Lia Pavlova, Edie Campbell, Adut Akech o Vittoria Ceretti, van poder caminar per la vora de la platja que Chanel va crear expressament per a l’ocasió, reconstruint fins i tot la sorra, l’escuma i el so de les ones.
Un enorme llenç recreava un paisatge de penya-segats a l’horitzó per recordar un dels llocs favorits de Coco Chanel, que va obrir les seves primeres botigues a les costes de Deauville i Biarritz, i passava bona part de l’any a La Pausa, la seva vila de Roquebrune-Cap -Martin, a la costa del sud-est francès.
La desfilada va arrencar amb dos estilismes clàssics en color os i en beix, compostos per faldilla a mitja cama, jaqueta llarga marcada a la cintura amb un cinturó de pell i, com a aposta en accessoris de la temporada, dues versions en mini de la bossa encoixinada 2.55, amb cadena de perles. En l’eterna renovació del vestit “tweed”, Lagerfeld va proposar obrir les faldilles en els laterals per facilitar el moviment. A partir d’aquí, l’alemany es va permetre alguns cops de tendències, com malles negres a mitja cama (els mítics “leggings” desterrats fa anys al calaix de la roba esportiva), que va combinar amb amplíssimes jaquetes masculines de tall recte, i un model més curt de malla a l’altura de la cuixa, tipus ciclista.
A la paleta de colors van dominar el cru i el negre, que va impregnar els vestits de nit a força d’organdí, seda i lluentons, i el “camel” per a conjunts de faldilla i top en punt, o el color verd mar, groc i rosa pastís. La Maison, fundada a París el 1910, va incloure un estampat inspirat en els clàssics para-sols de platja a ratlles, que a força de repetir-se en vestits i jaquetes, semblava convertir-se en flors de camèlia, un dels símbols de Chanel.
L’amplada de les instal·lacions va permetre acollir a milers de convidats i ampliar la primera fila, en la qual no va faltar les incondicionals de Lagerfeld, com les models Inès de la Fressange i Caroline Maigret, la cantant Vanessa Paradis, el músic Pharrell Williams amb la seva dona, Helen Lasichanh, i l’actriu Pamela Anderson. Després d’un carrusel final amb les models passejant de nou de la mà, Lagerfeld va sortir a saludar acompanyat en aquesta ocasió del seu número dos, Virginie Viard, directora de l’estudi de la firma.