‘Barbiecore’ Tendència
Abans que coneguéssim que Margot Robbie i Ryan Gosling protagonitzarien la reeixida pel·lícula de Barbie, dirigida per Greta Gerwig (que va batre rècord a la taquilla en ser una de les produccions dirigides per dones amb més visualitzacions en poc temps), el rosa ja començava a banyar les nostres vides. Firmes de moda de luxe com Valentino van treure a la palestra col·leccions de moda que apostaven per inundar les seves peces al fúcsia, TikTok se sumava a la febre amb vídeos plens de pautes per decorar les cases seguint la tendència del barbiecore i, firmes de bellesa també van decidir banyar els seus packagings amb qualsevol tonalitat de la paleta cromàtica d’aquest color.
Si pensem detingudament i mirem enrere, la veritat és que la febre rosa ve de molt abans. I sí, podem dir que una mica de relació guarda amb Barbie. Perquè concretament la nostra passió per aquest color va sorgir en aquella decoració atribuïda, sobretot, a les habitacions de nenes (quan moltes jugàvem amb aquesta famosa nina). Per als nois era el blau, les noies sempre el rosa. Les parets, els objectes del mobiliari, els llums, els llençols o les catifes no es concebien en cap altre color, ens agradés o no. I potser aquesta ha estat una de les raons per les quals, anys després, moltes vam començar a repudiar aquesta tonalitat, un símbol que denotava infantilitat i, també ho diem, li vam agafar mania per atemptar contra els ideals feministes que començàvem a reclamar. Volíem que el rosa fos per i per a totes i tots, com qualsevol altre color.
Després, en aquella època en què vam començar a rebel·lar-nos contra tot, durant l’adolescència, van arribar els llums de lava, els pòsters, les combinacions de colors impossibles, les parets psicodèliques… la tendència que avui torna a triomfar a l’interiorisme dels més joves coneguda ja com a weirdcore. Segons els usuaris de xarxes socials que la van anomenar es tracta d’una estètica surrealista que torna a afegir a les nostres estades aires glitch, peces d’art abstracte i futurista combinades amb objectes vintage o il·luminació LED, entre molts altres.
Llum Wonder de Seletti
Wonder és un llum amb una bola de xiclet que s’il·lumina, una creació divertida i irreverent d’Uto Balmoral per a Seletti.
Tèxtils de Lanerossi
El disseny del plaid Campanule d’Elena Salmistraro per a Lanerossi reinterpreta la forma de les flors primaverals mitjançant una combinació d’elements geomètrics.
Llarga vida al rosa, per Slide
Per a una autèntica princesa: la butaca Queen of Love de la col·lecció Design Of Love de Slide, feta de polietilè.
Ecosilló de Connubbia
La butaca Reef de Connubbia té un exterior rosa però una ànima definitivament verda. El farciment procedeix de poliuretà reciclat de matalassos en desús i d’envasos de polièster i la tapisseria Oceanic, s’ha produït íntegrament amb material obtingut a partir dels residus plàstics que suren als mars i ampolles de plàstic reciclades.
La taula que necessites de Pols Potten
Taula de centre d’alumini fos Twister, de Pols Potten.
Brillantor metal·litzada de Kartell
Llum de taula Cindy de Ferruccio Laviani per a Kartell
Mans de CandleHand
Espelmes de cera de mida natural fetes a mà per CandleHand.
Flors sempre vives amb disseny de Jonathan Adler
Gerro ambMustique en rosa i taronja amb acabat brillant de Jonathan Adler.
Petons de Gufram
El sofà Bocca Pink Lady dissenyat per Studio 65 per a Gufram, tot un clàssic.
Rosa ‘Panton’ de &tradition
El llum penjant FlowerPot VP1, dissenyat per Verner Panton el 1968 i produït per &tradition, és tot un clàssic.